20 Haziran 2009 Cumartesi

Son sigara

Rahmetli eski tiyatro oyuncusu ve dublaj sanatçısı Savaş TAner ile 1999 ile 2006 arasında ölene dek dostluğumuz sürdü..Zaman zaman sık sık bir araya gelir rakı,paramız olmazsa şarap içerdik.Biradan pek hoşlanmazdı..Alkolü yüksek içkileri ama en çok ve tek geçeceği rakıyı sever onu içer,içmek isterdi..

Sıkı bir alkolikti..Hasta durumunda bir alkolikti ama ben onu çok sevmiştim.Zamansız ayrılışı beni çok üzdü.Komünizme gönül vermiş.Yaşamının son zamanlarında bile dini inancın var mı dediğim zamanlar,hemen ateistim oğlum diye karşılık verirdi.Çok acılar çekmiş ve çok sürünmüş birisiydi.Beyoğlu piyasasında adı pek de hoş anılmaz zaten.Ama onlar onun gerçek kimliğini tanımadıkları için ben onlara pek bir cevap veremeyeceğim.O herkese gerçek kişiliğini göstermezdi...

Neyse,bir gün meyhanaede oturuyoruz ölümünden bir kaç ay evvelinde..Ben sigara paketimi çıkartıp kaç adet kalmış diye baktım.O gün de param epey kısıtlıydı.Savaş ağbi bunu gördü tamam bakma ona dedi..Sigara paketinde kaç tane sigaran kalmış diye sayıyorsan o paket bitmiş demektir..Bu lafı hiç unutmadım ve geçmişte de aynı şeyleri yaşamış olduğum aklıma geldi.Ve o yine haklı çıktı.Savaş ağbi seni,acılarını,hayat tecrübelerini,rakı içmeyi,serserilik yapmayı,o muazzam ses tonunu,insanlar konusundaki müthiş yeteniğini,her zaman yeraltında kalıp o ortamı sevip benimseni,herkese kucak açmanı...Seni çok arıyorum bazen.. benim sesimi şu an duyamazsın ama seni babam kadar çok sevdim..Babalar günün kutlu olsun SAVAŞ AĞABEY!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder